Wednesday 13 March 2013

Chanel. The jacket




Friday 8 March 2013

Vechi si noi teritorii. Lux reloaded

Strategiile prin care brandurile de lux isi "agata" si "asigura" consumatorii in expeditia catre varf reprezinta un subiect pe care il urmaresc mereu cu interes. Si asta pentru ca nisa pe care (ele) o tin in puf este capricioasa, este informata, versata si neingaduitoare de cele mai multe ori. Si spun asta din perspectiva persoanala, a unui om care se intreaba periodic ce sa le dea celor pentru care luxul nu are nicio legatura cu democratia. Si asa si este, luxul e un concept mult mai rafinat decat toate teoriile ce incearca sa-l defineasca. Sa fiu sincera, pentru mine, luxul inseamna sa iti poti lasa geanta deschisa pe scaun in autobuz, masina cu usile descuiate in parcare, geamurile larg deschise cand pleci in vacanta si nimeni sa nu-si insuseasca cu tupeu ce e al tau. Si de aici, luxul pe care vrei sa-l oferi e despre ce nu poti obtine, direct, scotand cardul platinum.

Intrebare simpla: ce ii dau omului care le are pe toate? O expresie mult uzitata, dar de bun simt in cazul de fata.

Altii mai precoce decat noi raspund.

Brian Atwood a creat recent o platforma denumita The Vault unde doar 50 dintre clientii sai pot accesa clipuri publicitare in premiera, schite, poze private si modele in serie limitata ale pantofilor ce pot ajunge la 3.000 euro. “We want people to feel like they are a part of the brand in a very special way and The Vault experience is a way of creating conversation and interaction at a higher level”, Amy Rapawy, senior vice president of Marketing la The Jones Group, NY. (detinatorii label-urilor Brian Atwood, Rachel Roy, Kurt Geiger, Stuart Weitzman, Givenchy Jewelry, s.a)




Cei de la British Airways "au coborat muntele". Compania aeriana a lansat pe 1 martie prima editie digitala a revistei sale de bord, disponibila pe iPad. Varianta printata First Life le este pusa la dispozitie de obicei celor ce calatoresc la clasa I. Au ales sa imbogateasca vizual continutul, prin clipuri si harti interactive, si sa largeasca audienta creand povesti frumoase despre o viata frumoasa.


Barneys New York a promovat de-a lungul evenimentelor corelate Oscarurilor un mini concept shop in Los Angeles, in lobby-ul hotelului Beverly Hills Hotel. Barneys Bungalow oferea clientilor jet-set o selectie de piese to die for si un corner de make-up, pentru o experienta completa.


Fiecare dintre exemplele de mai sus ofera o premiere distincta a consumatorului sau potentialului consumator, insa toate trei aduc mai aproape o experienta imbunatatita si atent ingrijita a ceea ce fiecare dintre ei isi permite financiar sa plateasca, dar nu poate obtine altfel. Luxul sustine creativitatea si viceversa.