Tuesday 29 June 2010

Nike N98 revamped

Nike a colaborat cu sase tineri designeri pentru a re-crea jacheta sport N98. Fiecare din ei, printre care Tim Soar, Katie Eary, Felder Felder, Hannah Marshall si Julian J Smith, si-a ales un sportiv britanic drept icon. Ultimul amintit a avut-o ca muza pe atleta Jodie Williams: "It's about that moment when you've won gold."




Sursa: Vogue uk

Saturday 26 June 2010

Can you please be hot&innocent?


Foto: fashionologie 

Friday 25 June 2010

H&M in Ro

Vestea ca H&M isi face loc intr-un mall din Romania, la inceputul lui 2011, a fost hitul zilei de ieri. S-au gandit sa anunte si bloggerii, insa nimic clar adresat noua, un simplu comunicat pe care probabil l-au trimis tuturor membrilor presei. 

Pe de-o parte ma bucur ca vor ajunge la noi, concurenta nu e decat in beneficiul consumatorului. Insa, cunoscand mania pentru acest brand, H&M va fi o uniforma pe care treptat unii o vor lasa pe rafturi. Asta si pentru ca preturile au inceput sa fie mai mari decat in anii precedenti, fara vreo justificare legata de design sau materiale mai bune. 

Astept vitrine romantice si o lansare pe masura mult discutatei intrari pe piata romaneasca! ;) 

Wednesday 23 June 2010

Resort 2011 - part II



 Burberry Prorsum 


 Alex Wang 

 H. Ackermann 




 Lanvin 

Resort 2011 - part I 

Foto: style.com 

Tuesday 22 June 2010

Freedom Fashion - Art Expression - Gala UNAB

Joi seara va avea loc Gala Absolventilor UNAB 2010 - Departamentul de modă . Programul "artistilor" include filme promotionale, printre care si Streetizen – filmul unui eveniment de streetwear, realizat după modelul Harajuku, ateliere, expozitii si coffee&talk. Va fi interesant de accesat, de asemenea, site-ul YRD (Young Romanian Designers), o galerie virtuala destinată tinerilor designeri absolvenți ai universităților de arte, ce va fi lansat in aceeasi zi . 

La ora 21, cand voi reusi si eu sa aterizez, va incepe prezentarea colectiilor absolventilor pregatiti (sau nu?) sa se avante in aceasta industrei a modei romanesti, despre care eu...si altii inca ne intrebam daca exista. 


Resort 2011



 L.V.  

 Roksanda Ilincic  
 Sonia Rykiel  


 Stella McCartney  
 Valentino  
 Vera Wang 

Foto: style.com

Monday 21 June 2010

Speak french?

In a french mood - poate pentru ca in doua saptamani incepe Paris Haute Couture Fall-Winter 2010/11 ? 





Foto: Iconology 

Friday 18 June 2010

Between the two...of us

Am promis ca o sa revin asupra articolului despre debutul lui Sergiu Chihaia ("Between the two" - colectia toamna-iarna 2010/11) la Romanian Fashion Week si iata ca am cateva lucruri pe care vreau sa le adaug cu privire la creatiile sale.

Am avut, joi dupa-masa, o intalnire cu designer-ul (care este si asistent universitar la UNA Bucuresti) la care eu am plecat cu gandul ca amandoi ar trebui sa intelegem ce a vrut sa spuna celalalt si nu sa ne certam in mod aberant.

I-am dat dreptate cand mi-a spus ca ar fi fost mult mai elegant sa avem o discutie inainte ca eu sa scriu review-ul. Dar, in acelasi timp, daca as fi facut asta cu toti cei 32 de designeri prezenti la festival, azi as fi fost cu perfuzia de Calciu langa pat.

Revenind la dialogul nostru, am realizat ca ideea de la care a pornit Sergiu este aceea de a transforma haina intr-un obiect vestimentar care sa dureze, caruia sa-i de viata si sa-i acorde timp sa se exprime. Cel care o poarta are posibilitatea de a reinterpreta aceeasi piesa in functie de context - de evenimentul la care participa sau de momentul zilei, acest aspect fiind incurajat de contrastul puternic dintre materiale, la nivel de textura (fiindca Sergiu a venit pregatit si cu mostre din materialele folosite in aceasta colectie), si prin intermediul fermoarelor.

Totusi, de ce am vazut lucrurile intr-o alta lumina pe podiumul RFW? De ce Sergiu nu a putut sa evidentieze aceasta versatilitate a colectiei sale? Pentru ca a avut sase minute la dispozitie pentru prezentare, nu a putut sa-si aleaga manechinele care sa defileze pentru show-ul sau si deoarece abia a putut sa le imbrace pe fete avand in vedere temperatura din backstage. Insa el este foarte increzator ca poate duce moda mai departe, ca are multe idei ce pot fi concretizate in colectii bune pe care, dupa cum i-am spus si eu, sa le prezinte in contexte favorabile lui.

(Cat de curand voi incerca doua-trei piese din colectia sa si atunci voi reveni cu fotografii si un scurt review)

Foto: jacheta care mi-a placut mie, dintr-o colectie anterioara, cu o fotografie pe care am decupat-o de pe site-ul lui aflat inca in constructie :)

Wednesday 16 June 2010

Cum a fost...

Asta e intrebarea care mi se pune cel mai des de cand m-am intors de la Iasi – „cum a fost la RFW?”. Sincer, nu am un termen de comparatie deoarece este primul festival de moda la care am participat.

In urma unui e-mail post-event din partea unui designer debutant, mi-am dat seama ca rolul bloggerilor a fost diferit interpretat fata de ceea ce inteleg eu prin blog. Prin definitie, acesta este o pagina personala, de opinie. Nu m-am autoproclamat critic atotstiutor! Nu sunt unul pentru ca nu am experienta necesara. Peste opt-zece ani imi voi permite, poate, sa spun asta.

In ceea ce priveste festivalul as incepe cu partile pozitive. Consider o dovada de curaj invitarea bloggerilor la eveniment pentru ca noi suntem foarte sinceri vizavi de ce ne place sau nu; astfel ca, nu suntem mereu pe placul celor despre care scriem. Nu suntem obligati sa „povestim” in vreun fel si asta e toata frumusetea „meseriei”. De ce se incearca ingradirea activitatii noastre in niste tipare? Dar asta e deja alta discutie...

Un alt aspect pe care vreau sa-l mentionez este modul in care organizatorii au comunicat inaintea festivalului – comunicate de presa la obiect si trimise la momentul potrivit. De asemenea, pozele din prezentari au fost postate in timp util pe site-ul fashionandbeauty. Tot din punct de vedere organizatoric, programul anuntat initial a fost respectat, fara intarzieri agasante.

In privinta colectiilor, fiecare a avut cel putin o piesa buna. Cred ca este esential ca fiecare designer sa-si gaseasca propria reteta si strategie de pozitionare pe piata modei, insa creatiile lor trebuie sa se si vanda, nu doar sa fie admirate precum o opera dintr-un muzeu. Unii dintre ei au inteles deja asta si consider ca si-au construit in acest mod contextul sa se dezvolte.

Am vazut la Iasi rezultatul unui efort impresionant de a duce un proiect indraznet la capat, cum este cazul Alinei Ene. In ansamblu, lipsa sprijinului financiar determina toate celelalte probleme legate de: accesorii, coregrafie, materiale, PR etc. 

Ma intrebam cum ar putea fi designerii romani ajutati pentru ca, in primul rand, publicul sa auda de ei. De atatea ori am realizat ca cei mai multi consumatori romani nu stiu sa numeasca mai mult de 2-3 creatori autohtoni. Raspunsul? Cum ar fi ca bloggerii de moda, noi, asa putini cati suntem, sa scriem timp de doua saptamani doar despre ei – interviuri, imagini, colectii, lookbook-uri...

Ce nu a fost ok? Sala arhi-plina (din nefericire, aflata exact langa un santier gigant) de unde lipsea aerul conditionat. In prima seara am avut senzatia ca voi ramane fara aer – la propriu. As fi apreciat si o pauza-doua. De la un moment dat iti pierzi gandurile, iar ele incep sa bantuie aiurea prin imensa incapere, concentrarea scade si asa mai departe.

Am observat ca toata lumea a avut o problema cu comunicatele de presa. Aici ma includ si eu, mai ales datorita specializarii mele (universitare) – am scris si rescris comunicate media de suficiente ori ca sa pot spune ca acestea nu erau facute profesionist, unele aveau greseli de scriere, de paginare sau de exprimare. In plus, textele nu m-au facut sa inteleg mai bine ceea ce a vrut designer-ul sa transmita prin acea colectie, nu mi-au oferit mai multa informatie fata de ce puteam observa cu ochiul liber.

Un alt subiect discutabil ar fi cel al prezentarilor de incaltaminte - ele nu au fost vizibile dincolo de randul doi. Mai mult nu comentez.

Bref, un festival reusit in masura in care a conturat cateva personaje carora nu le lipseste potentialul si curajul.

Monday 14 June 2010

RFW 2010 - ziua 2, partea a II-a

Alina Ene a incercat sa dea o noua valenta obiectului vestimentar, alta decat cea pur estetica sau utilitara. Prin imbinarea design-ului cu tehnologia si inovatia, a rezultat o colectie care a captat energia din jurul sau si a oferit lumina inapoi. Alina a folosit materialele reactive la lumina UV si materiale autoluminante, tehnologia integrarii LED-urilor si a fibrei optice.


Hainele se transforma intr-o sursa de energie: fasiile de material sau pliseurile pornesc din talie precum niste raze, oferind echilibru intregii siluete. Daca insertiile de organza roz nu m-au convins, imprimeul psihedelic si umerii arhitecturali ai rochiilor au avut forta „sa straluceasca” in umbra reflectoarelor.


Andra Clitan este iremediabil favorita mea la festivalul de la Iasi. Am vazut o colectie cu look-uri atat pentru zi, cat si pentru seara, accesorizare inedita si foarte..autohtona si culori care s-au pus reciproc in evidenta.


Designer-ul a reinterpretat motivele florale maramuresene si le-a transpus pe matase sau lana. Pantofii pentru barbati si plicurile supradimensionate au fost realizate din pluta. Reusita le este atribuita celor de la Musette – great job!


„Back to Roots” a avut un aer foarte firesc si relaxat, bluzele lejere de culoarea pielii si rochia lunga, tricotata, au avut o contribuitie insemnata la aceasta stare. Fusta lunga din fasii de material in tonuri de maro si albastru aprins si pantalonii lejeri, din piele, sunt cele mai reusite piese ale colectiei Andrei, pe care mi le-as dori in sifonier, cat ai zice „backtoroots”.


Cei de la ER Fashion au lucrat pe conceptul futurist, optand pentru linii arhitecturale, in detrimentul studiului corpului feminin.



Rochiile din prima parte a colectiei, de un bej pal, s-au evidentiat prin volum exagerat in zona umerilor si a bratelor, insa fara a pastra proportii agreabile. „Jumatatea neagra” a prezentarii s-a axat pe detalii precum decupajele ori aplicatiile bogate in partea superioara, si umerii sub forma de petala sau triunghi. Am remarcat o singura rochie neagra care si-a pastrat echilibrul...



Razvan Ciobanu ne-a ferit de randurile vreunui comunicat de presa. Ce ar fi putut scrie acolo? O colectie dominata exclusiv de rochii semi-transparente, pierdute sub valul de pietre pretioase, show ce nu uita „sa revigoreze” tema predilecta – porNOchic.


Foto: fashionandbeauty.ro, carola's musings

Sunday 13 June 2010

RFW 2010 - ziua 2

Ziua a doua de prezentari din cadrul Romanian Fashion Week a avut pe lista 15 colectii.

Am sa incep cu ultimele cuvinte pe care le-am adaugat listei mele de notite despre Lena: craiasa zapezii. Modelele colectiei s-ar fi ratacit in peisajul fermecat al Narniei.

Look-ul propus de Lena Criveanu este extrem de romantic si acest lucru este evident la nivelul drapajelor, al rochiilor decupate la spate si datorita culorilor pastelate precum movul si verdele-menta.



Zephyr este un contrast reusit intre delicatetea rochiilor din sifon transparente sau a celor lungi, din jerseu, si gecile scurte, matlasate. In acelasi context, am impresia ca aceasta colectie putea fi una de vara, daca outwear-ul ar fi fost scos din poveste.


Irina Schrotter & Andreea Raicu au supralicitat culoarea si rochia neagra. Drapaje oblice, mantouri masculine, pantaloni si rochii din piele, bluze si camasi lejere – tot arsenalul black din garderoba vedetei mai sus amintite, dupa cum ea insasi afirma in backstage.

Salopeta lunga, cu bustiera din piele a fost un mix bun...


Irina Marinescu + twenty(2)too au prezentat La FEMME au BoRD d’une CRISE de NeRfs, intr-o varianta seducator de comerciala, o colectie actuala si purtabila. Cei doi designeri au lansat pe catwalk pantaloni pana, cu talie inalta, tricouri si bolerouri cropped, fuste midi negre, decupate in fata, si rochii simple (cum altfel decat...) negre sau drepte, de culoarea cognac-ului.




Mirela Diaconu a accentuat detaliile feminine: rochii mini, cu centura in talie, colanti de dantela, suprapuneri de materiale si pietre colorate si taieturi in zona bustului – aspecte care cu siguranta sunt agreate de target-ul sau. Prima rochie trimisa pe podium avea in partea inferioara decupaje ce aminteau de gaura cheii si „faimosul” filmulet „de scandal” din showbizz.



Natural basics este printre colectiile mele favorite de la RFW de anul acesta deoarece Andreea Musat a reusit sa vina cu un concept unitar. Mi-au placut alaturarile inedite de tesaturi si contrastul puternic intre bej si albastru electric.

Bluza nefinisata trimite exact la ideea de natural, la fel si cizmele deasupra genunchiului, din piele maro. In opozitie, blazerul negru, asimetric, si rochia crem de lungime medie, au constituit acel basic contemporan.


O abordare arhitecturala se regaseste in design-ul unei rochii bej, cu umeri inalti, rotunjiti, si talie minuscula. Dar, AS-ul din maneca a fost acea dantela din sfoara, plus colierele supra-dimensionate, realizate din pietre naturale.


Andreea Tincu a prezentat o colectie inspirata de povestea soldatelului de plumb, a lui Hans Christian Andersen, creionata in gri si rosu. Hainele militare, croite drept, sunt impunatoare in comparatie cu rochiile micro-mini compuse din straturi multiple, iar salopetele isi pierd din rigiditate gratie gulerului asimetric si a ciorapilor de un rosu aprins.



Intreaga regie sta sub cheie minimalista si se invarte in jurul jachetei reconstruite, care pare a fi imbracata de un soldat cu dubla personalitate. In acest mod, rochiile din petale fine de material devin sublime precum balerina de care s-a indragostit eroul povestii.


Foto: fashionandbeauty.ro